Akcija „Žymėk autorių – laimėk kūrinį“ kviečia meno žiūrovų auditorijas dalyvauti žaidime, kurio prizas – meno kūrinys.

Galerijų lankytojai Vilniaus galerijų savaitgalio metu ir po jo kviečiami savo socialinio tinklo Instragram nuotraukose, kuriose yra meno kūrinių, žymėti autorius ir pasinaudoti galimybe laimėti vieną iš trijų prizų – meno kūrinių. 

Akcija vyksta 2024/09/05 – 2024/10/31. 

Meno kūriniai – prizai:

1) Roberto Narkaus kūrinys

Revenge coin“ – moneta įkūnija neramią sielą, siekiančią pokyčių, nepaisant aplinkybių spaudimo.

Pauksuota, 5 g, 18 × 24 mm

Aversas vaizduoja viešųjų ryšių kaukę, po kuria slepiasi prieštaros, neapibrėžtumas, tiesiog spekuliacijos ir tikras ryžtas keistis, neviltis ir sėkmė, pyktis, meilė, prisitaikėliai ir maištininkai, protingi žodžiai, paikos mintys, godulys ir dosnumas.

Reversas vaizduoja sukūrį, kuris kiekvienu gūsiu augina vertę bei ryžtą veikti. 

 

2) Agnės Jokšės kūrinys

„Kadrai iš neskelbtų scenų“, riboto tiražo Giclée spaudiniai (37 × 22 cm)

pirmieji penkeri veiklos metai 

„Šie vaizdai buvo užfiksuoti 2019–2023 metais, kuriant tris skirtingus vaizdo kūrinius. Tarp daugybės valandų nepanaudotos vaizdinės medžiagos, kurią tebesaugau asmeniniame archyve, išrinkau tris kadrus: dulkėta ŠMC didžioji salė blausioje šviesoje, užfiksuota filmuojant „Miela drauge“ (2019); centruotas, dar neragauto garsiojo Kuršėnų vyniotinio gabalėlis iš kūrinio „Besąlygiška meilė“ (2021); ir smėlėtas kadras iš vaizdo darbo „Daring Dreams/Ateitys ateis“ (2022) tęsinio, pavadinto „Skambutis iš ateities“, kurį kadaise per anksti paminėjau žurnale, bet taip niekad ir neišleidau.

Tai mano pirmoji printų serija, kurta svarstant apie vaizdus, taip niekad ir neturėjusius progos pasirodyti didžiuosiuose ekranuose, tačiau kartu užtikrintai svarbius.“ – Agnė Jokšė

 

3) Emilio Benedikto Šepučio kūrinys

„Feral Imp“, (aliejus, šelakas, drobė, 60 × 40, 2023)

Emilio Benedikto Šepučio kūrinys „Feral Imp“ yra „Yu-Gi-Oh!“ kortų ciklo dalis. Pasitelkdamas „Yu-Gi-Oh!“ kortų žaidimo elementus, menininkas kuria savojo laiko ženklų sistemas, tirštus, prasmių ir kontekstų prisodrintus vizualinius pasakojimus, kuriais siekia reprezentuoti pačios jauniausios kartos jutimų struktūrą.

 

Akcijoje dalyvauti gali tik visomis šiomis grotažymėmis ir aktyviomis nuorodomis pažymėti socialinio tinklo Instagram įrašai (post): #žymėkautorių

Meno kūrinio autoriaus socialinių tinklų profilio aktyvi nuoroda ir/arba vardo/pavardės grotažymė bei @vilniausgalerijusavaitgalis

Jei įkeliamame vaizde matyti daugiau nei vienas skirtingų autorių meno kūrinys, turi būti pažymėti visų matomų kūrinių autoriai.

Žymėk autorių konkurso taisykles rasite čia

Apie socialinės reklamos kampaniją „Žymėk autorių“„Žymėk autorių“ (angl. Tag the Author) – tai socialinės reklamos kampanija, ugdanti visuomenės pagarbą kūrybinei veiklai, autorių ir gretutinėms teisėms, įgyvendinanti platų kultūros vartotojų ratą įtraukiančias priemones. Ši kampanija pradedama įgyvendinti kartu su Vilniaus galerijų savaitgaliu –  prasideda 2024 m. rugsėjo 5 d. ir tęsiasi iki spalio mėnesio paskutinės dienos. Tarpstame kasdienio nesibaigiančio vizualinio pertekliaus laikmetyje, kuomet virtualiame lauke cirkuliuojančių vaizdų vertė yra matuojama finansinę naudą maksimizuojančiais kriterijais. Ši vertė kintanti, o autorystės klausimas dažnai nebekeliamas. Virtualius vaizdus mygtuko paspaudimu gali kurti ir perkurti visi, o įrankiai jiems kurti, platinti, multiplikuoti ir cirkuliuoti yra prieinami neribotą laiką, neribotoje teritorijoje. Labai dažnai žymių ar kylančių vizualiojo meno kūrėjų darbai atsiduria šiame cirkuliuojančių vaizdų sraute nenurodant jų autorystės, dažnai be galimybės nustatyti kilmės šaltinį. Autoriai tuomet yra bejėgiai reikalauti būti nurodyti kaip kūrinių autoriai, nes vaizdus sukūrę pirminiai šaltiniai ir subjektai jiems yra nežinomi.Šis reiškinys taip pat neigiamai įtakoja menininkų poreikį monetizuoti savo kūrybines veiklas. Meninės kūrybos sklaida įvairiais kanalais yra kūrinių pardavimo ar kūrinių naudojimo už atlygį veiklos sudėtinė dalis. Pavyzdžiui, menininkų profiliai socialiniame tinkle „Instagram“ neretai yra pristatomi kaip jų kūrybiniai portfolio ir kaip papildomos kūrybos sklaidos įrankis. Autoriaus kūrinio panaudojimas naujam socialinių tinklų turiniui sukurti yra šių laikų problema tais atvejais, kuomet socialinių tinklų turinio kūrėjai monetizuoja savo turinį, o jo dalimi tampa kitų autorių meno kūriniai, nenurodant autorystės nei socialinių tinklų paskyros, iš kurios šis turinys panaudotas. Atsižvelgiant į tai, pristatoma socialinės reklamos kampanija „Žymėk autorių“, siekianti išryškinti autorių žymėjimo socialinių tinklų turinyje problemą bei gilinti socialinių tinklų turinio kūrėjų bei vartotojų supratimą apie autorystės nurodymo svarbą. Kampanija taip pat siekia tokių tikslų, kaip ugdyti pagarbą kūrybinei veiklai ir socialiai atsakingą įprotį suvokti vizualiojo meno kūrinių autorystės nurodymo poreikį, skatinti prisidėti prie menininko kūrybos profilio populiarinimo, žinoti socialinėse medijose platinamo turinio autorius ir juos žymėti plačiai naudojamu ir paplitusiu įrankiu – grotažymėmis arba nuorodomis į jų asmenines socialinių tinklų paskyras. 

 

Socialinės reklaminės kampanijos organizatorius:

VšĮ „Galerijų savaitgalis“

 

Projektą finansuoja:

 

Informacinis partneris: